Ochrona Danych Osobowych

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych

  1. Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innymi aktualnie obowiązującymi (tj. przez cały okres przetwarzania określonych danych) przepisami prawa o ochronie danych osobowych.

  2. Administratorem Danych Osobowych jest Respect Energy Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem pbi@respect.energy lub pisemnie przesyłając korespondencję na adres: Respect Energy S.A., ul. Bonifraterska bud. 17, 00-203 Warszawa.

  3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować, wysyłając korespondencję na adres siedziby Administratora wskazany w pkt 2 powyżej lub na adres e-mail: iod@respect.energy.

  4. Administrator przetwarza dane osobowe:

    1. niezalogowanych użytkowników Serwisu korzystających z usług, funkcjonalności i narzędzi, z których korzystanie nie wymaga logowania (np. dostęp do informacji niewymagających rejestracji konta, wybór usługi dostępnej w ramach prezentowanej na stronie oferty, formularz kontaktowy, formularz ofertowy);

    2. zalogowanych użytkowników Serwisu, którzy posiadają konto w e-BOK/Koncie Klienta.

  5. W trakcie wizyty w Serwisie dochodzi do gromadzenia:

    1. danych osobowych przekazywanych przez użytkownika,
    2. danych pozyskiwanych i rejestrowanych automatycznie.
  6. Cel i zakres danych osobowych wykorzystywanych przez Administratora, został szczegółowo wskazany w dalszej części niniejszego dokumentu.

JEŚLI KUPUJESZ U NAS ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ (DLA OSÓB FIZYCZNYCH (GOSPODARSTWA DOMOWE – B2C)

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

    1. Zawarcie umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji dla klientów indywidualnych niebędących prosumentami (dalej „Umowa”) lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem takiej Umowy (dotyczy również realizacji innych usług wskazanych w Regulaminie), w tym zapewnienie poprawnej jakości usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b RODO – „wykonanie umowy”).

    2. Wykonanie umów i porozumień o współpracy z kontrahentami realizującymi usługi na rzecz Administratora w związku z umową o udział w sprzedaży (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

    3. Wykonanie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych i sprawozdawczości rachunkowej, w tym wystawianie i przechowywanie faktur czy też udzielanie odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c RODO - "obowiązek prawny").

    4. Dochodzenie roszczeń wynikających z Umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.

    5. Weryfikacja jakości usług świadczonych w związku z zawartą Umową (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes").

    6. Przesyłanie informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    7. Realizacja marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora oraz jego partnerów), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty, o której mowa w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu realizacji Umowy, o której mowa w pkt 1 powyżej, w szczególności:

    1. Jeżeli użytkownik działa samodzielnie:
      1. imię (imiona),

      2. nazwisko,

      3. nr telefonu,

      4. adresu e-mail,

      5. adres zamieszkania,

      6. adres do korespondencji,

      7. dane techniczne identyfikujące punkt poboru energii,

      8. numer PESEL (w przypadkach wymaganych przez przepisy prawa lub w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy).

    2. Jeżeli użytkownik reprezentowany jest przez pełnomocnika, Administrator może przetwarzać dane osobowe pełnomocnika, tj:
      1. imię i nazwisko pełnomocnika,

      2. numer PESEL (w przypadkach wymaganych przez przepisy prawa lub w zakresie niezbędnym do wykonania Umowy),

      3. Adres zamieszkania pełnomocnika,

      4. Adres do korespondencji pełnomocnika,

      5. Adres e-mail pełnomocnika.

  3. Podanie wskazanych powyżej danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy i jej wykonania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia i wykonania Umowy o usługę, o której mowa w pkt 1 powyżej.

  4. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  5. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. czas niezbędny do realizacji Umowy,

    2. czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane, np. przepisy podatkowe,

    3. czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z Umowy,

    4. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    5. czas do momentu wycofania zgody.

  6. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy).

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do realizacji usługi.

  7. Administrator, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania Umowy, może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  8. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  9. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect-energy.

  10. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

  11. Szczegółowe informacje na temat warunków realizacji umowy dostępne są na stronie

JEŚLI LOGUJESZ SIĘ DO E-BOK/ KONTA KLIENTA

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

    1. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U.2020.344 t.j. dalej: uśude), w tym rejestracja i prowadzenie konta klienta na stronie https://respectenergy.pl (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b RODO – „wykonanie umowy”).

    2. Dochodzenie roszczeń wynikających z Umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.

    3. Weryfikacja jakości usług świadczonych w związku z zawartą umową (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes").

    4. Przesyłanie informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    5. Realizacja marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora oraz jego partnerów), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty na usługę wskazaną w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do zawarcia Umowy, w tym rejestracji i prowadzenia konta klienta w Serwisie oraz korzystania z funkcjonalności dostępnych dla zarejestrowanych użytkowników.

  3. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  4. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. czas niezbędny do realizacji Umowy,

    2. czas wykonywania obowiązków prawnych oraz czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywać dane, np. przepisy podatkowe,

    3. czas, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z Umowy,

    4. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    5. czas do momentu wycofania zgody.

  5. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy).

    4. innym administratorom w zakresie niezbędnym dla realizacji usługi, na podstawie zawartych umów.

  6. Administrator, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania umowy, może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  7. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  8. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect-energy.

  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

  10. Szczegółowe informacje na temat warunków korzystania serwisu i konta w Serwisie dostępne są na stronie https://respectenergy.pl/regulamin.

JEŚLI KORZYSTASZ Z FORMULARZA OFERTOWEGO

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

    1. Realizacji zapytania, tj. przedstawienia oferty na usługę wskazaną w Regulaminie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO – „podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”).

    2. Przesyłania informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    3. Realizacji marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty na usługę określoną w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania, tj. przedstawienia oferty na usługę wskazaną w Regulaminie. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest niemożność wysłania użytkownikowi oferty.

  3. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  4. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. czas niezbędny do realizacji zapytania, tj. przygotowania i przedstawienia oferty oraz uzyskania odpowiedzi klienta, jednak nie dłużej niż 60 dni od dnia wysłania oferty.

    2. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    3. czas do momentu wycofania zgody (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).

  5. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

  6. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  7. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem formularza ofertowego każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  8. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: pbi@respect.energy

  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

JEŚLI KORZYSTASZ Z FORMULARZA KONTAKTOWEGO

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

    1. Udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na Stronie https://respectenergy.pl (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

    2. Przesyłania informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    3. Realizacji marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty wskazanej w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Przekazanie wskazanych w formularzu kontaktowym jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest brak możliwości wysłania użytkownikowi odpowiedzi.

  3. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  4. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. okres niezbędny do realizacji celu wskazanego powyżej, czyli do momentu udzielenia odpowiedzi na przesłane przez użytkownika zapytanie,

    2. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    3. czas do momentu wycofania zgody (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).

  5. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

  6. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  7. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  8. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy

  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

 

JEŚLI KONTAKTUJESZ SIĘ Z NAMI TELEFONICZNIE LUB MAILOWO

  1. Administrator przetwarza dane osobowe, w celu i zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionego w Serwisie numeru telefonu kontaktowego i adresu e-mail (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes").

  2. Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem (za pośrednictwem wskazanych powyżej danych kontaktowych). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.

  3. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przekazane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym przyjęcia reklamacji. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości udzielenia odpowiedzi lub realizacji zapytania.

  4. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. okres niezbędny do realizacji zapytania, w tym udzielenia odpowiedzi na przekazane przez użytkownika zapytanie,

    2. czas do momentu wycofania zgody (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).

  5. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym obsługi reklamacji.

  6. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  7. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  8. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy.

  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

JEŚLI KORZYSTASZ Z NASZEJ INFOLINII - CALL CENTER

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu obsługi zgłoszeń realizowanych za pośrednictwem usługi telefonicznej Infolinia Call Center, której numery zostały udostępnione na stronie internetowej https://respectenergy.pl, w tym:

    1. Udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie rozmów telefonicznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”). Przekazując nam, w ramach prowadzonej rozmowy, informacje stanowiące szczególne kategorie danych (np. informacje o stanie zdrowia), wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej realizacji zapytania, w tym udzielenia odpowiedzi.

    2. Gromadzenia i wykorzystania danych osobowych pozyskiwanych za pośrednictwem systemu nagrywania rozmów telefonicznych w celu weryfikacji poprawności realizowanych usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

    3. Umożliwienia dokonania realizacji usług wskazanych w Regulaminie (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit b RODO – „podjęcie działań na żądanie osoby”).

    4. Wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, np. rozliczeń finansowych i sprawozdawczości rachunkowej (w tym wystawiania i przechowywania faktur) czy też udzielania odpowiedzi na reklamacje (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c RODO - "obowiązek prawny”).

    5. Ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - przez czas trwania postępowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń. Podstawą jest realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

    6. Przesyłania informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    7. Realizacji marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes”). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty na usługę wskazaną w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  3. Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazywanych w trakcie rozmów telefonicznych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.

  4. Zapisy z systemów nagrywania rozmów telefonicznych przechowywane będą nie dłużej niż trzy miesiące od dnia nagrania. W przypadku, w którym nagranie stanowić będzie dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ten ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie tych okresów, nagrania zawierające dane osobowe, podlegają zniszczeniu.

  5. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. okres niezbędny do realizacji celu wskazanego powyżej, czyli do momentu udzielenia odpowiedzi na zadane przez użytkownika zapytanie,

    2. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    3. czas do momentu wycofania zgody (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).

  6. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

  7. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  8. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Infolinii Call Center każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  9. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy.

  10. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

JEŚLI ZAPISAŁEŚ SIĘ DO NEWSLETTERA

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

    1. Przekazywania osobom zainteresowanym ofertą Administratora informacji marketingowych za pośrednictwem newslettera (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    2. Realizacji marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes”). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty o której mowa w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji marketingowych. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest brak możliwości wysłania użytkownikowi newslettera.

  3. Użytkownik korzystający z newslettera może w każdej chwili i bez podania przyczyny, zrezygnować z jego otrzymywania, w szczególności poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do użytkownika lub wysyłając korespondencję na adres: pbi@respect.energy.

  4. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    • czas do momentu wycofania zgody,
    • czas do momentu wyrażenia sprzeciwu.
  5. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.

  6. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  7. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  8. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy.

  9. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

JEŚLI KORZYSTASZ Z APLIKACJI ASYSTENTA WEBOWEGO (CHATBOTA)

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

    1. Udzielenia odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem dostępnego na stronie https://respectenergy.pl oraz w aplikacji Messenger oprogramowania Chatbot (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

    2. Realizacji zapytania, tj. przedstawienia oferty, o której mowa w Regulaminie (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO – „podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”).

    3. Przesyłania informacji marketingowych (np. newslettera), w przypadku wyrażenia odrębnej zgody na wykorzystanie danych w tym celu (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit a RODO – „zgoda”).

    4. Realizacji marketingu bezpośredniego (produktów i usług własnych Administratora), w tym personalizacji treści marketingowych (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes”). Administrator może przetwarzać dane osobowe w celu przygotowania i przedstawienia spersonalizowanej oferty, o której mowa w Regulaminie. Takie dane będą przetwarzane również w sposób zautomatyzowany, jednak podejmowane decyzje nie będą wywoływać skutków prawnych wobec klienta.

  2. W celu nawiązania kontaktu z Administratorem tj. skorzystania z oprogramowania Chatbot, użytkownik strony https://respectenergy.pl lub aplikacji Messenger udostępnia dane osobowe, a w szczególności swoje imię i nazwisko oraz inne dane (zgodnie z uprawnieniami określonymi przez użytkownika w ustawieniach aplikacji). Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do nawiązania kontaktu i uzyskania odpowiedzi na zadane pytanie.

  3. Administrator przetwarza dane osobowe użytkownika w celu realizacji zapytania. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania, tj. przedstawienia oferty określonej w Regulaminie. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest niemożność wysłania użytkownikowi oferty.

  4. Podanie danych w celu otrzymywania komunikacji marketingowej za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (tj. adresu e-mail, numeru telefonu) jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowych. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości otrzymywania treści marketingowych (np. informacji o ofertach promocyjnych).

  5. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    1. czas niezbędny do realizacji zapytania, tj. przygotowania i przedstawienia oferty oraz uzyskania odpowiedzi klienta, jednak nie dłużej niż 60 dni od dnia wysłania oferty,

    2. czas do momentu wyrażenia sprzeciwu,

    3. czas do momentu wycofania zgody.

  6. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym dla realizacji usługi, na podstawie zawartych umów.

  7. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  8. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Chatbot każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  9. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy.

  10. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

JEŚLI WYRAZIŁEŚ ZGODĘ NA PRZETWARZANIE (UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH)

  1. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:

    1. Wyrażonym w treści zgody na przetwarzanie (w formie udostępnienia) danych osobowych – podstawą prawną przetwarzania jest dobrowolnie udzielona zgoda lub zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO - „zgoda”). W każdym czasie można wycofać udzieloną zgodę. Zgodnie z informacją zawartą w treści oświadczenia o zgodzie.

    2. Dochodzenie roszczeń wynikających z Umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO - "prawnie uzasadniony interes"). Terminy dochodzenia roszczeń wynikających z Umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.

    3. Spełnienia ciążących na nas obowiązków prawnych wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego (np. wobec Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub wobec urzędów skarbowych) – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia wymogów prawnych, którym podlegamy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

    4. Badania satysfakcji ze współpracy z nami lub naszymi partnerami oraz satysfakcji z produktów lub usług – ponieważ przetwarzanie jest niezbędne do realizacji naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest ocena jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia z produktów i usług.

  2. Dane zostały przekazane nam bezpośrednio w formularzu zgłoszeniowym lub w dedykowanym formularzu. Przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do uzyskania oczekiwanego przez Panią/Pana kontaktu ze strony Administratora danych. Konsekwencją niepodania wymaganych danych osobowych jest brak oczekiwanego kontaktu ze strony Respect Energy S.A.

  3. Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:

    • czas do momentu wycofania zgody,
    • czas do momentu wyrażenia sprzeciwu.
  4. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Administrator może przekazać dane osobowe użytkownika innym podmiotom, w tym:

    1. podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Administratora np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;

      • o doręczanie korespondencji i przesyłek,
      • drukarskie,
      • informatyczne i nowych technologii,
      • księgowo - finansowe, o audytorskie i kontrolne,
      • prawne i windykacyjne;
    2. upoważnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa (sądy i organy państwowe);

    3. podmioty, z którymi współpracujemy, organizując wspólne projekty edukacyjne, kulturalne, społeczne i inne (nasi partnerzy);

    4. innym administratorom, w zakresie niezbędnym dla realizacji usługi, na podstawie zawartych umów.

  5. Administrator może przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO. Administrator może również przekazywać dane osobowe do państw spoza EOG, wobec których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają odpowiedni stopień ochrony.

  6. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Serwisu każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku dotyczącego:

    1. dostępu do danych (w tym uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane przez Administratora i w jakim zakresie, a także uzyskania ich kopii - szczegóły: art. 15 RODO),

    2. sprostowania danych (czyli ich poprawienia jeśli przetwarzane przez Administratora dane są nieprawidłowe lub niekompletne - szczegóły: art. 16 RODO),

    3. usunięcia danych (jeśli np. dane nie są już potrzebne do realizacji celów, w których zostały zgromadzone lub Administrator nie ma podstawy prawnej do przetwarzania danych - szczegóły: art. 17 RODO),

    4. ograniczenia przetwarzania danych (jeśli np. kwestionują Państwo prawidłowość wykorzystywanych przez Administratora danych osobowych, jeśli dane nie są już potrzebne Administratorowi, ale muszą być przetwarzane z powodu dochodzenia przez Państwa roszczeń - szczegóły: art. 18 RODO),

    5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, w tym profilowania (jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, czy też wykorzystywane są w celach marketingu bezpośredniego - szczegóły: art. 21 RODO),

    6. przeniesienia danych do innego administratora (jeśli przetwarzanie przekazanych Administratorowi danych odbywa się w sposób zautomatyzowany, na podstawie zgody lub na podstawie umowy - szczegóły: art. 20 RODO),

    7. jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (np. zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych), mają Państwo prawo w dowolnym momencie w dowolny sposób wycofać zgodę (przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody).

  7. W celu realizacji wskazanych powyżej praw należy skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@respect.energy.

  8. Każda osoba, której dane są przetwarzane, ma także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organu nadzorczego), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa (więcej informacji: https://uodo.gov.pl/pl/83/155).

 

DANE GROMADZONE AUTOMATYCZNIE

  1. Administrator gromadzi informacje pozyskiwane automatycznie (tzw. dzienniki zdarzeń).

  2. W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników odwiedzających Serwis i korzystających z usług świadczonych w ramach Serwisu (w szczególności: adres IP, data i czas odwiedzin, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym). Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.

  3. Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora.

  4. Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy, wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa oraz wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z serwisu internetowego przez użytkowników.

  5. Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Serwisu oraz analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Serwisem oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – „prawnie uzasadniony interes”).

  6. Serwis wykorzystuje do swego działania pliki cookies i podobne technologie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Polityce cookies.